Har du takkede dine konkurrenter sidst?

Konkurrence i erhvervslivet er ofte betragtet som en negativ ting, men det behøver ikke at være. Konkurrence kan gavne dig, din konkurrent, og især din kunde!

Lad os se på nogle af de måder, hvorpå konkurrenterne kan hjælpe dig:

De forhindrer du bliver doven og overdrevent komfortable i din virksomhedspraksis. Det er nemt at føle sig trygge og afslappet i din virksomhed, hvis du har et unikt produkt, som alle ønsker. Du føler ikke noget pres for bedre dig selv eller dit produkt. Alle ønsker det, så det skal være godt, som det er, lige? Så en dag, et andet selskab kommer langs der begynder tilbyder lignende produkter der er bare en lille smule bedre end din. Uh-oh! Nu du føler dig presset til at udføre. Du ønsker ikke at miste dine kunder, så du skal løbende forbedre dit produkt og dit niveau af kundeservice. Nu skal du give dine kunder en stærkere grund til at holde kommer tilbage til dig.

De opfordrer dig til at være mere kreative. Så, nu er du ikke den eneste sælger lilla-polka-prikket punge længere. Hvad kan du gøre? Udvikle flere produkter! Stræk din fantasi. Kom med nogle unikke ideer, der vil forbedre din eksisterende produkter eller designe nye. Kom med en linje af nyt tilbehør, nye farveskemaer, nye størrelser og stilarter. Ikke forsøge at kopiere, hvad dine konkurrenter gør, gøre noget anderledes og unikt. Udtrykke din egen kreativitet.

De hjælper dig til at strække ud af din komfortzoner. Måske du har et solidt kundegrundlag og har ikke haft til at investere meget i at fremme din virksomhed indtil nu. Men opmærksomhed er langsomt begynder at glide væk fra dig. Nu skal du arbejde lidt hårdere på dit niveau af synlighed. Du kan annoncere nogle salg eller særlige tilbud, få mere involveret i dit lokale samfund eller donere en del af salget til en værdig sag. Bliv så synlige som du kan i dit community. Uanset om du har en online-forretning eller en mursten og mørtel, en, du har brug at forblive i dine kunders notesblokke. Sætte dig selv og din virksomhed derude når du kan. Være mærkbar, mindeværdige.

De tvinger dig til at opkræve rimelige priser. Det lyder som en dårlig ting, men virkelig det er ikke. Tænk på dig selv som forbruger. Ikke er du altid på udkig for god værdi for pengene? Du er naturligvis. Og så er dine kunder! Mens det er dejligt at tjene en masse penge for dine produkter, vil du også være fair over for dine kunder, hvis du vil have dem til at komme tilbage igen. Ingen kan lide at føle, at de bliver over opkrævet eller flået. Du kan være nødvendigt at udforske forskellige leverandører og materialer for at holde dine priser i linje, men kunderne vil takke dig for det ved at vende tilbage igen og igen.

Joint ventures. Disse kan være meget indbringende for begge parter, hvis de er gjort rigtigt. Måske kan du og din konkurrent tilbyde rabatter til de andre gæster og gøre nogle cross-promotion for hinanden. Fremme din konkurrents punge og hun vil fremme din tørklæder og sko. Bytte annoncer i hinandens nyhedsbreve. Tænk på nogle måder, som begge kan du arbejde sammen til gavn for jer selv, såvel som dine kunder. Opbygge hinanden, snarere end at forsøge at rive hinanden.

Disse begreber blive lidt mere udfordrende, når den anvendes til forhandlere, der arbejder for samme firma, men det er stadig muligt at finde måder at arbejde sammen i voksende din virksomhed. Måske kan du medvært en home-business seminar og andel i produktsalg og rekrutter. Del udgifterne til reklame i en fremtrædende publikation og opdele svarene. Eller hver enkelt af jer kan målrette forskellige markeder og give henvisninger til hinanden. Samarbejde vil i sidste ende resultere i mere salg for din virksomhed, som vil gavne både dig også!

Konkurrence kan virke truende på tidspunkter, men sandheden er, at der er plads til os alle! Bare tænke på de populære burger steder i verden i dag. Jeg kan tænke på mindst 4 eller 5 kendte dem, herunder de to mest populære, der normalt findes i blokke af hinanden i enhver by– eller undertiden lige ved siden af hinanden! Disse virksomheder tjene milliarder af dollars om året. Kig på hvordan disse virksomheder holde tilskynde hinanden til at gøre det bedre. I deres konkurrence skaber de menuer, der har elementer for kun $1, ny værdi måltid kombinationer, nye sandwiches og salater, senere timer og meget mere. Det er til gavn for forbrugeren ved at give dem flere valgmuligheder og bedre værdi for deres penge, og det er til gavn for burger steder ved at tjene dem flere penge. Det er en win-win situation hele vejen rundt.

Så næste gang du ser en af dine konkurrenter, smile, vinker og siger, “Tak!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *